BELEIDSPLAN 2023/24

Stichting Namis Nederland

Adres:
Rozenplein 18, 5014 AM Tilburg
Bisschop Godschalkstraat 2, 5014 PG Tilburg (postadres)
E-mail: contact@stichtingnamis.nl
Telefoon: +31 6 84519203 / +31645211877
RSIN nummer: 861633593

1. Missie en Visie

1.1 Doelstelling

Het doel is om de wijsheid en de voordelen van de natuurlijke wereld te verzamelen en te delen. Door middel van educatie en bewustwording streven wij naar een gezondere en meer toegankelijke levensstijl voor iedereen, zowel in Nederland als wereldwijd.

1.2 Strategie

Om dit te bereiken, richten we ons op wetenschappelijke onderbouwing en kennisoverdracht, vooral in Suriname. We willen lokale gemeenschappen en bedrijven daar helpen begrijpen en benutten wat hun natuurlijke omgeving te bieden heeft, op een 100% ecologische manier.

2. Huidige Situatie

2.1 Organisatieactiviteiten

Sinds onze oprichting in september 2020, hebben we al enkele ambassadeurs en partners weten te binden, en zijn we bezig met het opzetten van een kennisbank.

2.2 Partners en Ambassadeurs

We hebben een samenwerking met Stichting Cririus in Suriname, en zijn in gesprek met andere potentiële partners.

3. Toekomstplannen

3.1 Boomhuttenresort en Voedselbos

In samenwerking met de Marron-gemeenschap in Suriname plannen we een duurzaam Boomhuttenresort en Voedselbos, beheerd door de lokale jeugd en erfgoedgemeenschappen. Dit project zal dienen als een educatief en economisch platform.

3.2 Duurzaamheidsstrategie

We willen ervoor zorgen dat de door ons ondersteunde gemeenschappen binnen 5 jaar volledig zelfstandig en zelfvoorzienend zijn.

4. Organisatie

4.1 Bestuur

• Voorzitter: dhr.E.O. Brunswijk
  • Penningmeester: dhr.W.F. Deekman
  • Secretaris: dhr./mevr.
  • Bestuurslid: dhr./mevr.

4.2 Werknemers

N.v.t.

4.3 Vergoedingen

Vergoedingen zijn enkel bedoeld voor de gemaakte reis- en verblijfskosten.

5. Financiën

Het beheer van de financiën zal worden uitgevoerd door het bestuur. Fondsenwerving zal voornamelijk geschieden via schenkingen, subsidies, en donaties, en wordt beheerd door onze ambassadeurs.

Inhoudsopgave

1. Missie en Visie