Stichting namis Nederland

NATURE FIRST

The best of Nature

De stichting heeft ten doel het verzamelen, promoten, delen en verspreiden van kennis op ­het gebied van in de natuur aanwezige medicinale-en voedingsbronnen, onder meer door ­de ook in Nederland aanwezige kennis op dit terrein middels kennisoverdracht ten goede te laten komen aan andere landen.

Food Forrest

'Voedselbos' is de Nederlandse vertaling van de internationaal gangbare term 'food forest', die wordt gebruikt voor aanduiding van agro-ecosystemen met de gelaagde structuur van een natuurlijk bos en een zeer diverse soortensamenstelling van eetbare en anderszins bruikbareplanten, bomen en struiken.Voedselbossen zijn ze-ker niet nieuw. Op verschillende plaatsen in de wereld, met name in de (sub-)tropen,functioneren voedselbos-sen al vele honderden jaren. De oude voedselbossen worden op traditionele manieren beheerd, en vormen ter plekke de basis voor een zekere manier van leven waarin ze het jaarrond in vrijwel alle behoeften van de lokale bevolking voorzien: plantaardig en dierlijk voedsel, veevoer, hout,vezels, bloemen,specerijen, medicijnen, na-tuurlijke geur-, kleur-,en smaakstoffen, honing, paddenstoelen, insecten, enzovoorts.

Save your spot

This is your chance to contribute to the only planet we have